#belia

Mungkin ramai yang tak tahu, tentera Melaka dah pun gunakan senjata api sewaktu berperang dengan penjajah Portugis. Buktinya, ada catatan dari Alfonso de Alburquerque (Comentários do Grande Afonso de Albuquerque) bahawa ada lebih kurang 3,000 senjata api dirampas oleh penjajah Portugis selepas tentera Melaka berundur. Ada catatan lain mengatakan 8,000 senjata api! Ini dah cukup untuk membuktikan yang orang Melayu dah guna senjata api sejak abad ke-15 lagi. Bukan setakat ada, tapi kualiti dia pun antara yang terbaik pada zaman tu. Menurut catatan Alfonso De Albuquerque lagi, 2,000 dari 3,000 senjata api mempunyai kualiti yang cukup tinggi dengan hasil buatan besi yang mengagumkan. Senjata yang ada di Melaka ketika itu sama hebat dengan senjata-senjata buatan Jerman. Persoalannya, macam mana orang Melayu boleh belajar buat senjata? Menurut para sarjana, selepas orang Arab terutamanya kerajaan Turki Uthmaniyyah memperkenalkan senjata api kepada dunia, orang Melayu dah mula buat senjata sendiri. Dalam kertas kerja bertajuk Some Discoveries on the Tembeling tulisan W. Linehan mencatatkan bahawa terdapat penemuan acuan-acuan purba untuk membuat meriam di Tebing Sungai Tembeling, Pahang yang berusia seawal kurun ke-13 atau 14. . Jom Pakat2 Tengok Video Terbaru! . KLIK LINK DI BIO & JANGAN LUPA SUBSCRIBE YA! . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

Sedar atau tidak, ramainya orang2 barat mula mengkagumi malah mengikuti segala adat budaya, bahasa dan pelbagainya lagi yang berkaitan dengan bangsa kita, bangsa Melayu. Namun, anak2 muda kini pula yang sibuk untuk mengikuti budaya kotor barat yang akhirnya menyebabkan maruah seseorang dan juga bangsa akhirnya tercemar. Bangsa kita sedang diungguli di luar sana, kita pula tiada kesedaran untuk membongkar kembali sejarah agung bangsa kita. Saya merayu kepada semua, bantulah generasi kini dalam meluruskan kembali jatidir fitrah asal bangsa kita. Bangsa yang tiada memisahkan perjuangan dengan agama. Kerana agama itu adalah cara hidup bangsa kita dari dahulu lagi. Insya Allah.. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

APABILA BANGSA LUAR LEBIH BANGGA DENGAN BANGSA MELAYU.. Sedar atau tidak, ramainya orang2 barat mula mengkagumi malah mengikuti segala adat budaya, bahasa dan pelbagainya lagi yang berkaitan dengan bangsa kita, bangsa Melayu. Namun, anak2 muda kini pula yang sibuk untuk mengikuti budaya kotor barat yang akhirnya menyebabkan maruah seseorang dan juga bangsa akhirnya tercemar. Bangsa kita sedang diungguli di luar sana, kita pula tiada kesedaran untuk membongkar kembali sejarah agung bangsa kita. Saya merayu kepada semua, bantulah generasi kini dalam meluruskan kembali jatidir fitrah asal bangsa kita. Bangsa yang tiada memisahkan perjuangan dengan agama. Kerana agama itu adalah cara hidup bangsa kita dari dahulu lagi. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Insya Allah.. Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

Setelah Portugis berjaya menakluki Goa, mereka mendapati bahawa bukan negara India yang boleh memberi kekayaan kepada mereka tetapi sebaliknya negara yang ada di Asia Tenggara. Oleh yang demikian, pihak Portugis telah mula mengumpul maklumat daripada setiap pelaut yang singgah di Goa dan akhirnya mereka buat kesimpulan bahawa sesiapa yang memerintah Melaka akan mempunyai kuasa untuk menggegarkan Venice. Untuk mengukur kekuatan Melaka, pihak Portugis telah menghantar sepasukan peninjau dengan lima buah kapal yang diketuai oleh Diego Lopez de Sequeira ke negeri Melaka. Angkatan itu tiba di negeri Melaka pada 11 Ogos 1509 dan de Sequeira pula telah menghantar salah seorang dari nakhodanya mendarat dengan membawa warkah dan hadiah dari Raja Portugis kepada Sultan Melaka. . FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


3💬Normal

KEBANGKITAN SEMAKIN HAMPIR BERLAKU?! . . Melayu adalah satu bangsa yang menduduki kepulauan jauh ke Timur. Bangsa atau rumpun Melayu adalah dari Cambodia, Vietnam, Laos dan sebahagian dari Burma, Selatan Thailand, Semenanjung Tanah Melayu, Kepulauan Borneo, Filipina, Kepulauan Indonesia, Papua New Guinea, dan Utara Australia. Melayu adalah bangsa yang banyak puaknya. Setiap puak ini ada bahasa mereka tersendiri. Tetapi bila bertemu suatu puak dengan yang lain, pertuturan mereka kebanyakkan menerusi bahasa baku. . Jika kita bukukan Bahasa Melayu dengan menghimpunkannya baik dari puak seperti Jawa, Banjar, Bengkulu dan lain-lain, nyata, Bahasa Melayu ini suatu bahasa yang amat kaya. Tetapi sampai ke hari ini belum ada lagi orang persendirian yang melangkah ke hadapan untuk mengumpulkan istilah-istilah bahasa Melayu. Dan kebanyakkan istilah kini kita terpaksa pinjam dari bahasa luar. Padahal Bahasa Melayu ini terlalu banyak dan kaya dengan istilah-istilahnya. . Alhamdulillah, Allah Ta'ala telah memuliakan bangsa Melayu dengan meletakkan atau memberi hormat dengan suatu jawatan tertinggi yakni Penghulu Wazir buat Sultan Sahibul Zaman Imamul Mahdi a.s.. Jadi pangkat wazir Melayu atau Penghulu Wazir yang berbangsa Melayu ini adalah Burhanu Kuramah Ghawthu-L Anam. Penghulu Wazir ini adalah seorang bangsa Melayu yang berbahasa Melayu. Bahasa Melayu ini halus bahasanya sebab berdasarkan rangkaian bahasa-bahasa lama. . . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

Apa lagi ditunggu! Untuk peminat, pemain, industri, pelajar dan sukarelawan Esports. Moh kome hadiri Bengkel Esports 2019. . Tarikh: 27 Oktober 2019 (Ahad) . Workshop 1 : Esports Streaming & Editing (9am - 1pm) Workshop 2 : Live Caster Workshop ( 2pm - 5pm) . Tempat: PY Hub Kinta Riverfront Ipoh Perak . Terhad kepada 30 ORANG sahaja bagi setiap workshop. PERCUMA! . Link pendaftaran bagi Streaming & Editing dan Live Caster Workshop ada di laman facebook PERAK ESPORTS! . Untuk sebarang maklumat sila hubungi: 012-3170501 (Durrah) . . What are YOU waiting for? For fans, players, industry, students, and Esports volunteer. Come and join us! . Tarikh: 27 Oktober 2019 (Ahad) . Workshop 1 : Esports Streaming & Editing (9am - 1pm) Workshop 2 : Live Caster Workshop ( 2pm - 5pm) . Venue: PY Hub Kinta Riverfront Ipoh Perak . Limited to 30 PEOPLE only for every workshop. No fee required! . To register please check out our pinned post at our facebook page, PERAK ESPORTS! . For any info or inquiries please contact: 012-3170501 (Durrah) . . #PASAK #ESP #PYEsports #PYHub #PYVolunteer #onxon #PerakEsports #esportsPerak #youth #belia #Perak #untukBeliaolehBelia #forYouthbyYouth


0💬Normal

Mesyuarat bersama HEP UniSZA dan Perjumpaan bersama Mahasiswa Perak dari Gerakan Mahasiswa Perak (GEMPAK) UniSZA . Meeting with HEP UniSZA and Mahasiswa Perak from Gerakan Mahasiswa Perak (GEMPAK) UniSZA . . #GEMPAKUniSZA #UniSZA #JAP #JaringanAnakPerak #untukBeliaolehBelia #forYouthbyYouth #BeliaPerak #Belia #Youth #PerakYouth


0💬Normal

Hidup memang penuh cerita seru terutama bagi para pemuda pembalap liar yang kerap bertaruh nyawa dijalan raya demi mengejar hormat dari rekan sebaya sambil mencari rejeki haram dari perjudian adu nyali yang sangat berbahaya . Insyafnya seorang Gelar Herindraprasta dimulai dengan makin bertambahnya kesedihan karena beberapa rekan sesama pembalap liar terkena kecelakaan. Gelar segera tersadar bahwa dia tak boleh sia-siakan masa mudanya. Kadang terselip keraguannya hendak kemana dia harus melangkah. Ia tak mau menjadi pengangguran, sedangkan keluarganya juga tak punya biaya untuk Gelar masuk kuliah. _ Alhamdulillah Gelar kemudian mencoba mendaftar pada program RGI (Rumah Gemilang Indonesia) LAZ Al Azhar yang merupakan program diklat gratis siap kerja bagi pemuda yatim dhuafa. Program diklat gratis RGI akan mempersiapkan lebih banyak lagi pemuda menjadi gemilang melalui Ilmu professional dan keteguhan ahlaqul karimah yang akan menjaga mentalnya dalam bekerja. Gelar kemudian diterima menjadi santri untuk bidang yang disukainya yaitu otomotif. Di RGI, Gelar akan belajar menjadi montir motor profesional yang siap bekerja sehingga setelah lulus akan dapat langsung bekerja untuk kehidupan yang lebih baik. _ Yuk kita hadirkan lebih banyak lagi generasi muda gemilang. Amanahkan sedekah terbaikmu agar RGI dan LAZ Al Azhar dapat lebih banyak lagi mengentaskan lebih banyak pengangguran pada generasi muda usia produktif dan menghadirkan lebih banyak lagi pahlawan masa depan. Hadirkan sedekah terbaik Kamu melalui no.rek sedekah atas nama YPI Al Azhar. BNI Syariah 200 888 0005 Danamon Syariah 005 8340 340 CIMB Niaga Syariah 86 0000 103800 Untuk konfirmasi donasi bisa melalui WA 0812 1939 0233 atau DM ke Mimin yaa _ #pahlawan #sedekah #infak #donasi #berkah #bahagia#rumahgemilangindonesia #pemuda #muda #belia #usia #pembalap #motor #montir #pembalap #santri #lazalazhar #alazhar #sholat #ibadah #ilmu #agama #doa #rejeki #zonabahagia #jakarta #depok #aceh #surabaya #magelang


0💬Normal

KESULTANAN MELAYU MELAKA WAKIL KHALIFAH DI NUSANTARA! . Empayar Melaka gah bukan sekadar pada pelabuhan, pusat ekonomi yang serba kaya raya. Namun, Kesultanan Melayu Melaka merupakan nadi syiar Islam di Nusantara. . Oleh itu, Khalifah memberikan mandat pada Kesultanan Melayu Melaka untuk menjaga segala kepentingan negara2 Islam ketika itu. Dengan pengaruh luarbiasa Melaka ketika itu, Islam tersebar dengan sangat cepat di sekitar rantau Nusantara. . Inilah yang menjadi titik utama Sang Penjajah mula berdendam kerana agama Islam ketika itu berdiri dan bersatu sebagai sebuah Empayar Islam Nusantara yang sangat gah dan kuat. . Pulau Besar, Melaka, antara pusat keagamaan yang sangat pesat ketika suatu masa dahulu. Mahu tahu lagi akan kehebatan bangsa Melayu? . BONGKAR SENDIRI DALAM KARYA EPIK SEJARAH 'MALACCA HAS FALLEN', Keruntuhan Sebuah Empayar Agung (Bahasa Melayu) . ORDER NOW +601114335715 . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


7💬Normal

NUSANTARA: PINGGIRAN SEBUAH KOTA CANGGIH . Kemusnahan Atlantis itu dinyatakan dalam terjemahan naskhah Timaeus: "Namun sesudah itu, muncul gempa bumi dan banjir yang dahsyat. Dan dalam satu hari satu malam, semua penduduknya tenggelam ke dalam perut bumi dan pulau Atlantis lenyap ke dalam samudera luas." . Seterusnya, selepas ribuan tahun berlalu, pengkaji berlainan bangsa daripada seluruh dunia terus-menerus meneliti rekod dialog Plato itu untuk mencari lokasi Atlantis ditenggelamkan. . Pelbagai maklumat geografi hasil kisah Plato seperti dicatat dalam Timaeus dan Critias terus dikaji dan dirujuk silang dengan topografi muka bumi pada hari ini. . Pelbagai hasil kajian yang dijalankan menyebabkan wujud pelbagai teori mengenai lokasi kota misteri itu antaranya Atlantis dikatakan terletak di kawasan Mediterranean, Andalusia, Antartika dan Caribbean. . Namun bagi Profesor Santos, beliau yakin lokasi sebenar Atlantis terletak di Nusantara kerana latar tempat dalam cerita Plato itu menyamai kawasan kepulauan di Asia Tenggara. . Antara hujah lelaki itu, gempa bumi yang menenggelamkan Atlantis dirujuk sebagai satu kawasan yang paling kerap mengalami gempa bumi dan memiliki banyak gunung berapi aktif iaitu di Nusantara khususnya Indonesia. . Gempa bumi terkuat itu dikatakan berlaku akibat letusan gunung berapi Krakatau di Indonesia kira-kira 11,000 tahun lalu yang bertepatan dengan tempoh hilangnya Atlantis dari muka bumi ini. . . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


1💬Normal

APABILA BANGSA LUAR LEBIH BANGGA DENGAN BANGSA MELAYU.. Sedar atau tidak, ramainya orang2 barat mula mengkagumi malah mengikuti segala adat budaya, bahasa dan pelbagainya lagi yang berkaitan dengan bangsa kita, bangsa Melayu. Namun, anak2 muda kini pula yang sibuk untuk mengikuti budaya kotor barat yang akhirnya menyebabkan maruah seseorang dan juga bangsa akhirnya tercemar. Bangsa kita sedang diungguli di luar sana, kita pula tiada kesedaran untuk membongkar kembali sejarah agung bangsa kita. Saya merayu kepada semua, bantulah generasi kini dalam meluruskan kembali jatidir fitrah asal bangsa kita. Bangsa yang tiada memisahkan perjuangan dengan agama. Kerana agama itu adalah cara hidup bangsa kita dari dahulu lagi. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Insya Allah.. Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


21💬Normal

#Journalen | FIRST TOUCH, MASIH PERJAKA! Wkwk maksudnya masih perjaka di sini adalah belum pernah sama sekali gue secara pribadi berhadir ke KBRI di negara orang. Plus hal kerennya adalah gue main ke sini bukan karena ngurus paspor yang hilang di negara orang tapi jadi salah satu tamu terhormatnya @kbrikualalumpur 😂🙏 • Berkunjung ke KBRI juga banyak melakukan sharing discussion, tapi kebanyakan malah orang KBRI yang flashback betapa rindunya mereka dengan tanah air, terutama makanan khasnya wkwk. Menu utama tetap pembahasan kenegaraan lah ya, tapi menu sampingan isinya tentang kangen-kangenan tanah air Indonesia, tanya jawab soal asal daerah kami, makanan khas, bahkan sampai asal kuliah kami? 😂 • Di sini ada hal menarik loh cuy. KBRI pas gue datang banyak banget juga dikunjungi sama konsulat negara lain, awalnya gue fikir ini acara visiting biasa aja karena kan ya memang dalam urusan diplomat. Ternyata yang datang ini adalah para diplomat yang merasa sangat berhutang budi ke Presiden B.J Habibie kita yang telah berpulang ke Rahmatullah ketika gue melaksanakan tugas kenegaraan di Malaysia. Mereka diberikan buku tulis untuk menuliskan rasa terima kasih dan berduka atas kehilangannya beliau di dunia ini. Salute sih sumpah, prestasi dan kinerja Eyang bener-bener terasa dan dihargai secara universal walau menjabat menjad Presiden tak terlalu lama di Indonesia. • Merasa terharu juga ketika para diplomat berbondong-bondong mengisi buku tersebut untuk menuliskan perasaannya ke Eyang Habibie. Mudahan suatu saat gue bisa seperti Eyang dalam beberapa hal baik yang telah dilakukannya plus kejeniusannya. • Bismillahirahmanirahim. • #IMYEPxYASKI #BacotBerkelasInternasional


2💬Normal

Pekerjaan Terhebat Itu Ada Tiga : 1. Sikap dermawan di saat sempit, 2. Menjauhi dosa dikala sendiri, 3. Berkata benar pada orang yang ditakuti. Ikuti kami Fb page: https://www.facebook.com/pg/pacuummah #pacu #darulinsyirah #wargaemas #ngo #pendidikan #malaysia #sayangibu #ibu #ayah #tua #muda #belia #belajar #pacuquotes #dakwah #tazkirah #nasihat #quotes


2💬Normal

Ada orang risau beli emas duit dia habis. Yang sebenarnya, dia cuma perlu tukarkan sebahagian duit saja kepada emas. Kalau duit habis pun, ASET (emas) itu masih ada. Beli emas bukan belanja hangus. Bila2 masa aja emas tersebut boleh ditukar semula jadi duit. Berbanding orang yang kehabisan duit dan tiada simpanan emas; bila habis duit, dia habis 'segala-galanya'. Saya adalah dealer Public Gold dibawah mentorship Encik Mohd Zulkifli Shafie (Penulis Buku Zero Hutang, Buku Wang Emas dan Buku Misi Bebas Hutang). Boleh klik wassap untuk response yang lebih pantas www.wasap/60123669330/SimpanEmas Insha Allah saya bantu ikut bajet dan matlamat masing-masing. 'Beli Emas = Menabung Duit' Emellia Maskor +6012 3669 330 Kod Dealer PG041139 #goldbar #maskahwin #pelaburanemas #emas #goldbarmurah #sayajual #publicgold #wangemas #astro #viral #1gram1bulan #emasmurah #akaunemasgap #patuhsyariah #tv3 #belia #publicgoldselangor #publicgolddealer #publicgoldshahalam #publicgoldsabah #PublicgoldPerak #PublicGoldPahang #PublicGoldAmpang #PublicGoldSunway #publicgoldjohor #publicgoldseremban #publicgoldsubang #cikguseo


0💬Normal

Cuti sekolah hampir tiba 😊 Masjid Putra dengan kerjasama Persatuan Belia Bakti Putrajaya akan menganjurkan Majlis Berkhatan Sunathon Putrajaya pada 1 Disember 2019. Penyertaan terhad kepada 100 orang peserta terawal sahaja. Hubungi nombor tertera untuk pendaftaran. . .. ... #MasjidPutra #putrajaya #sunat #sunathon #khatan #khitan #pbbp #belia #gengmasjid #gengsurau #igersmalaysia #ig_malaysiabest #icu_malaysia #iloveislam #alhamdulillah #wow_malaysia #wow_syumul


0💬Normal

Al Qur'an menjelang kiamat • "Banyak dengerin murottal, insyaAllah hati jadi adem" • ⁣⁣ ⁣⁣ jangan lupa follow ya biar kita tambah semangat postingnya⁣⁣⁣ ⁣⁣ follow ⬇️⬇️⬇️⁣⁣⁣ @pemudahijrahyuk ⁣⁣⁣ @pemudahijrahyuk ⁣⁣⁣ @pemudahijrahyuk ⁣⁣⁣ ⁣⁣ ⁣⁣ jangan lupa 💟Like 💬Comment 👥Tag temenmu bila postingan ini bermanfaat ⁣⁣⁣ ⁣⁣ 🔄⁣⁣⁣repost @oneminmurottal#kiamat #ilmuakhirzaman #ceramah #jomkongsi #ilmu #ustadzfiranda #tobat #kajianislam #ustadzfelixsiauw #predatorquran #aswaja #izzuddinaljitrawiy #jomshare #jomrepost #sejarahmisteri #tarbiah #jomsebar #eskatologi #sejarahmelayu #streetdakwah #berdaulat #belia #bukanbeshebeshe #sebarkan


0💬Normal

Masa kecil kita adalah pengalaman berharga tentang cara kita menikmati kehidupan😊 . p.s: namanya juga anak kecil, riki baduduk so ta senga-senga so nentau🙃


3💬Normal

#throwback AKADEMOS Siri ke 20: AKADEMOS di Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . AKADEMOS Series 20 AKADEMOS at Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . . #AKADEMOS #AKADEMOS20 #untukBeliaolehBelia #forYouthbyYouth #BeliaPerak #Belia #Youth #PerakYouth


0💬Normal

Nak berjaya memang bukan mudah, tapi kalau kita asyik fikir susah, bila nak berjaya? . . Kejayaan itu apabila minda kita merdeka daripada mindset negatif diikuti dengan usaha yang positif siang dan malam. Faham?. . #HustleDemiHasil #Motivasi #DailyMotivation #TingkatkanPrestasi #GandakanPotensi #Usahawan #Belia #BuatDuit #Bisnes #BisnesOnline #PersonalCoaching #SaddamQhazami #MindaJutawan #MindaUsahawan #ZeroToHero #MotivasiDiri #Coaching #LifeCoachMalaysia #CoachMalaysia


0💬Normal

Gurlz, apakah pertanyaan ini pernah muncul di pikiran kamu saat membuka social media? Pertanyaan nomor berapa yang paling sering muncul? 🤔💛 Share jawaban dan alasannya di kolom comment yuk! 🥰 #Belia #BeliaGurlZone #BeInspiringBelia #BeliaLyfe


0💬Normal

Pada tahun 1528 Sultan Alauddin Riayat Shah dari keturunan kesultanan Melaka telah membuka Johor dan bertapak di Johor Lama. Dinasti ini memerintah Johor sehingga tahun 1699 iaitu tarikh kemangkatan Sultan Mahmood yang dikatakan dibunuh oleh Megat Seri Rama (Laksamana Bintan). Sultan Mahmood tidak mempunyai waris yang sah dan oleh itu pengurusan dan pentadbiran Johor berpindah kepada Dinasti Bendahara iaitu menteri-menteri yang membantu Dinasti Kesultanan Melaka. Oleh sebab perperangan dan bagi mengekalkan kuasa perdagangan, ibu negeri Johor berpindah sebanyak 20 kali di sepanjang Sungai Johor termasuk pada akhirnya di Kepulauan Riau. Dalam tahun 1769 Sultan Mahmood lll diangkat sebagai Sultan Johor Riau. Baginda melantik Temenggong Abdul Hamid sebagai Temenggong Johor. Inggeris mengiktiraf Temenggong Abdul Rahman Ibni Temenggong Abdul Hamid sebagai Temenggong Johor Singapura. Perlantikan ini merupakan titik permulaan Dinasti Temenggong memerintah Johor. Inggeris seterusnya melantik Sultan Husain anakanda Sultan Mahmood sebagai Sultan Johor Singapura pada tahun 1819. Anakanda Temenggong Abdul Rahman iaitu Temenggong Daeng Ibrahim dilantik Temenggong Johor selepas kemangkatan ayahanda nya pada 1825. Perlantikan Baginda disahkan 14 tahun selepas kemangkatan ayahanda Baginda disebabkan keengganan Inggeris dan keraguan Sultan Husain. Pada 10 Mac 1855 Sultan Johor iaitu Sultan Ali Iskandar Shah telah menyerahkan keseluruhan kerajaan dan negeri Johor melainkan jajahan Kesang kepada Temenggong Ibrahim melalui satu perjanjian. . FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


8💬Normal

Sedar atau tidak, ramainya orang2 barat mula mengkagumi malah mengikuti segala adat budaya, bahasa dan pelbagainya lagi yang berkaitan dengan bangsa kita, bangsa Melayu. Namun, anak2 muda kini pula yang sibuk untuk mengikuti budaya kotor barat yang akhirnya menyebabkan maruah seseorang dan juga bangsa akhirnya tercemar. Bangsa kita sedang diungguli di luar sana, kita pula tiada kesedaran untuk membongkar kembali sejarah agung bangsa kita. Saya merayu kepada semua, bantulah generasi kini dalam meluruskan kembali jatidir fitrah asal bangsa kita. Bangsa yang tiada memisahkan perjuangan dengan agama. Kerana agama itu adalah cara hidup bangsa kita dari dahulu lagi. Insya Allah.. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


27💬Normal

[KELAB BELIA KAMPUNG TANJUNG NIPIS PAITAN] . . . . Terima kasih kerana memilih @embroidery_station . . . . CONTACT US www.wasap.my/600105078247 . . . 📧sdstrendyembroidery@gmail.com . . . 🕓 Mon-Fri: 9.00am-6.00pm Sat: 9.00am-1.00pm Closed on Sunday & Public Holiday . . . OUR LOCATION Lorong No 2,Block E,Type 2-Storey-Shop,Taman Indah Permai,Jalan Sepanggar,88450,Kota Kinabalu Sabah. #Belia #KgTanjung #Paitan #Arora #sulam . .


0💬Normal

Thanks Sahabat2 yang Sentiasa Mengingati Diri ini..Lepas je Meeting Terkedu Sekejap Tengok ada juga Orang Ingat Kita🤪🤪 Terima Kasih kepada yang Mendoakan Saya dan Saya juga Mendoakan Kalian Sentiasa dalam Rahmat Allah SWT🎉😍 #mbdht #belia #thanksAllah


9💬Normal

GURLZ! Kamu suka K-POP? Suka dance cover lagu-lagu K-POP saat ini? 💃🏻 Yuk ikutan KPOP DANCE BELIA COMPETITION dan menangkan hadiah jutaan rupiah! 😍✨ Langsung cek terms & conditions nya di postingan @beliagurlzone yaa! Periode Registrasi 15 October - 10 November 2019 Finalist Announcement 11 November 2019 JOIN NOW AND GOOD LUCK GURLZ!! 💖 #Belia #BeliaGurlZone #BeliaLyfe #kpop #dance #dancecover #kpopdance #kpopdancecover #dancecoverkpop #dancevideo


8💬Normal

Alhamdulillah.. Selesai sebuah pertemuan bersama Ustaz @mahmoodkassim , Setiausaha Menteri Pendidikan Malaysia. Berkongsi ceritera untuk mengukuhkan kembali pemahaman sejarah dalam kalangan anak2 muda sekolah di Malaysia. . INSYA ALLAH! Selepas ini akan dipermudahkan hendaknya segala urusan untuk menyebarkan kembali sejarah sebenar khusus untuk anak2 muda kita. . Urusan Talk di sekolah dibuka sekarang! Ianya PERCUMA sahaja. Tertakluk pada TERMA & SYARAT. WhatsApp +601160998652 . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


11💬Normal

#throwback AKADEMOS Siri ke 20: AKADEMOS di Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . AKADEMOS Series 20 AKADEMOS at Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . . #AKADEMOS #AKADEMOS20 #untukBeliaolehBelia #forYouthbyYouth #BeliaPerak #Belia #Youth #PerakYouth


0💬Normal

Sekeping 10 dinar (42.5g) boleh dijadikan tambang menunaikan umrah. Dalam Ringgit Malaysia, harganya sekitar RM76++. Adakalanya niat nak beribadah itu sudah lama ada tapi akibat kaedah menabung yang kurang bagus, tabung tak pernah penuh. Ubahlah cara menabung supaya tabungan cepat penuh. Letak matlamat untuk simpan sekurang-kurangnya 50gram untuk ke umrah termasuk duit jajan. Target simpan #1gram1bulan,kita perlukan 4tahun untuk penuhkan tabung. Inshaa Allah, niat yang baik akan dipermudahkan. Klik www.wasap.my/60123669330/UmrahDinar untuk info lanjut. Emellia Maskor Dealer Public Gold PG041139 +6012 366 9330 #pelaburanemas #emas #publicgold #tv3 #pakejumrah #umrahmurah #pelaburanpatuhshariah #wangemas #minggugaji #simpanemas #dinar #goldbar #jomdakwah #emas916 #emas999 #belia #patuhsyariah #DealerPublicGold #publicgoldselangor #publicgoldshahalam #PublicgoldPerak #PublicGoldPahang #PublicGoldAmpang #PublicGoldSunway #publicgoldjohor #publicgoldseremban #publicgoldmelaka #publicgoldterengganu #publicgoldsubang


0💬Normal

KEMASUKAN SEGERA ! Belia Negeri Perlis di pelawa untuk menyertai latihan kemahiran di ABM Utara. Hubungi kami untuk mendaftar. . . #perlis #belia #skillstoacareer #membinakemahiran #kemahiranuntukkerjaya


0💬Normal

#Repost @izzuddin.aljitrawiy Made by @Image.Downloader · · · · Bangsa Melayu diangkat oleh bangsa di luar sana. Malah, mereka cuba mengikuti bahasa dan budaya kita. Namun, bangsa kita sendiri lupa dan tidak mahu mengenal kembali bangsa sendiri. Bahkan, kita pula mahu mengikuti budaya barat dan budaya yang tidak selari dengan fitrah bangsa kita. Kini, Kpop dibela, hiburan barat dipertahan dan selagi kita tidak mengikut barat, katanya kita ini masih terkebelakang. Lihatlah video ini dan berfikirlah.. Sudah2lah berdebat dan meragui akan kehebatan sejarah hebat bangsa kita. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

#remaja berumur #18tahun #kebawah adalah sasaran peserta dalam pertandingan #muzik #music #soloperformance ini. kategori yg dipertandingkan adalah #leadgitar #bassguitar #drum #guitar . ada 4 lokasi telah dipilih utk sesi ujibakat iaitu #tawau #sandakan #keningau dan #kotakinabalu . kepada para #remaja #belia duar sana, sila siap sedia.


0💬Normal

3 Cara Belian Emas Public Gold ========================= 1) Retail (Full Payment) 2) Gold Accumulation Program (GAP) - Kumpul emas serendah RM100 dapat 0.4+++gram. 3) Easy Payment Purchase (EPP) untuk 4kali @ 10kali bayaran (bagi goldbar 100g dan ke atas) Bagi yang nak mula dengan 1gram, harga sekeping goldbar 1gram ialah RM290. Kalau nak murah, beli melalui kaedah Akaun Emas GAP. Hari ni cuma RM210 + RM10(SM)/RM15(SS) je. RM10/RM15 tu bayar masa nak keluarkan emas fizikal nanti. Jangan ragu, ketiga-tiga cara ini disahkan patuh shariah oleh pihak Amanie Advisor Sdn Bhd. 'Beli emas = Menabung Duit' Rakan-rakan yang nak mula menabung emas, klik www.wasap.my/60123669330/SimpanEmas supaya mudah saya bantu. Emellia Maskor PG041139 Dealer Public Gold www.wasap.my/60123669330 #pelaburanemas #emas #publicgold #pelaburanpatuhshariah #tv3 #anakmuda #belia #cikguseo #minggugaji #1gram1bulan #malaysiatrending #akaunemasgap #jomdakwah #hantarankahwin #viral #bukuwangemas #dinar #goldbarpublicgold #selangor #barangkemas #emas999 #shahalam #dealerpublicgold #publicgoldshahalam #publicgoldsubang #publicgoldsungaibuloh #publicgoldjohor #publicgolddamansara


0💬Normal

Kegagalan mengajar kita supaya tidak berulang dan pengalaman untuk belajar dan belajar smpai berjaya .. naise anak muda semangat 💪 Full video di youtube .. link di bio #sahabatzemmy #sahabatazfarbadrul #pasukanASIK #pasukanasik #lanjutkandikamu #softicecream #aiskrim #aiskrimcatering #belia #trendings #trending


13💬Normal

#Post001 Internet - Lubuk Pornografi Kenapa saya menyentuh isu pornografi di awal posting saya di page ini? Hal ini kerana setelah saya membuat pencarian, Malaysia berada di tangga yang ke 7 di dalam senarai negara yang kerap menonton filem-filem pornografi ! Ada yang bertanya, adakah kerajaan tidak menyekat laman web pornografi yang ibarat cendawan tumbuh selepas hujan ini. Benar, kerajaan kita telah menyekat sebanyak 4,318 laman web lucah semenjak tahun 2018. Namun bagaimana statistik masih meletakkan negara kita di paras yang tinggi ? Mari saya senaraikan punca-puncanya : 1. Laman web lucah ini boleh di akses menerusi rangkaian Vpn ( Virtual Private Network ). 2. Terdapat beberapa aplikasi yang masih tidak menapis filem filem lucah ini seperti Twitter, Tumblr dan Telegram. 3. Kurangnya kawalan ibu bapa terhadap anak anak sehingga mereka bebas menggunakan kemudahan telefon pintar. Oleh yang demikian, saya nasihatkan kepada ibu bapa di luar sana supaya mengawal gerak geri anak-anak mereka. Ketatkan kawalan penggunaan internet di rumah. Pasang filter "parenting filter" di wifi rumah anda dan lakukan pemeriksaan terhadap history browser anak anak. Sekiranya mereka didapati bersalah, berikan pendedahan tentang kesan pornografi ke dalam hidup mereka. Saya yakin sekiranya mereka diberikan pendedahan awal oleh ibu bapa, mereka tidak akan terjebak ke dalam najis pornografi ini lagi. Admin Hashim. #internetfriends #malaysia #facebook #instagram #twitter #akademi #ABI #belia #pubg pubgmobile #pubglite


0💬Normal

#throwback AKADEMOS Siri ke 20: AKADEMOS di Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . AKADEMOS Series 20 AKADEMOS at Akademi Pembangunan Belia Malaysia - APBM (Perak) . . #AKADEMOS #AKADEMOS20 #untukBeliaolehBelia #forYouthbyYouth #BeliaPerak #Belia #Youth #PerakYouth


0💬Normal

#Journalen | Fase Indonesia! Target utama adalah courtessy call ke Kesultanan Yogyakarta. Tempat yang mana dulu sempat menjadi ibukota negara ketika perebutan kemerdekaan, that’s one of the reason mereka bisa mendapatkan kategori Daerah Istimewa di Indonesia kemudian hari. Termasuk salah satu kota berbudaya terbaik se-Asia Tenggara, gak mungkin dong kita gak mampir ❤️ . Setiap kunjungan kenegaraan, attire code A1 menjadi pemuncak posisi dalam penggunaannya. Here we are @imyep_ind dan @miyep_2019 bersatu padu selama kunjungan ini. Kita gak cuma mampir ke Kesultanan ya, tapi ke Malioboro, Candi Prambanan dan Teaternya, belajar kebudayaan dan musik di ISI (Institut Seni Indonesia). Kita juga diberi kesempatan berdialog bersama Perwakilan Kesultanan, memberikan tanya jawab dan materi diskusi tentang metode pengembangan pemuda dan ekonomi kreatif di kota nan cantik ini. Who doesn’t know soal pemuda dan ekonomi kreatif di Yogya? Siapa yang gatau sih kemegahan dan kesuksesannya? Applause mah soal kota ini. Makanya perlu delegasi ubrek-ubrek bagaimana cara mereka mendapatkan prestasi yang bagus tersebut. Momen terbaik adalah ketika diundangnya kita ke Kesultanan Yogyakarta, ga sembarangan orang loh bisa berhadir ke sini dan berdialog tentang pengembangan kota. Sangat bangga membawa nama baik sebagai negara tuan rumah untuk delegasi Malaysia. Nikmati foto dan videonya ya! Jangan lupa warga belakang bus mana suaranya???!!! Wkwkwk. Slide to the left until 10 pages. • #IMYEPxYASKi #bacotberkelasinternasional


25💬Normal

RIZADOR DE CABELLO NUEVO Marca Belia (se entregará con su caja, indicaciones)🍃Precio 49so (negociable) #closetsale #unclosetsalemas #rizador #cabello #lima #peru #haul #ecofriendly #belia


0💬Normal

Goodnight Kuala Lumpur. End of #plkbas7 day 2. #plkbas #selangor #selangorian #youth #belia #zakatselangor #asnaf


0💬Normal

Pengenalan Akademi Belia Internet (ABI) Akademi ini ditubuhkan oleh sekumpulan anak muda yang bertekad untuk memberikan pendedahan berkenaan dengan pengunaan internet kepada seluruh lapisan masyarakat di Malaysia. Kami di (ABI) akan berkongsikan pendapat dan juga pengetahuan tentang internet dan juga dunia teknologi yang semakin pesat berkembang. Kami berpedapat masyarakat khususnya belia di Malaysia haruslah bijak menggunakan internet agar terhindar dari gejala yang tidak sihat seperti Pornography , Terorisma dan lain lain. Kami juga mengalu-alukan sebarang komen untuk penambah-baikan demi kelangsungan akademi kami ini. Sekiranya anda ada persoalan, sila email kami di akademibeliainternet@gmail.com Sekian, Terima Kasih #internetfriends #malaysia #facebook #instagram #twitter #akademi #ABI #belia


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . We from "Groombybwntouch" would like to express our sincere gratitude for joining our program. Without your contribution, our event would no been a success. . . Film Director by @welldaus . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @iznadn . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


1💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . We from "Groombybwntouch" would like to express our sincere gratitude for joining our program. Without your contribution, our event would no been a success. . . Film Director by @welldaus . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @iznadn @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Video Edited by @groombybwntouch Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . We from "Groombybwntouch" would like to express our sincere gratitude for joining our program. Without your contribution, our event would no been a success. . . Film Director by @welldaus . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure" . . [Behind The Scene] 13th October 2019. Model Photoshoot. . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. . #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure" . . [Behind The Scene] 13th October 2019. Model Photoshoot. . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. . #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure Event" . . Photographer by @photographer_assraddin . . Wardrobe and Accesorries sponsored by @mwsbrunei . . Model/Actor by @fariss_193 . . Makeup Artist by @groombybwntouch . . Doorgift sponsored by @doorgifts_by_inara @7doorgift.bn @alfarizq.bwn . . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. Services: 1 event $50 . . To make your booking, kindly text us through our whatsapp number. Hope we can be part of your special event. 😊 #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

7 HARI LAGI PROMOSI!😫😫😫 . BUAT PENCINTA SEJARAH BANGSA!🌏 . KOLEKSI BEST SELLER! TERLAJAK LAKU! . Sejarah adalah satu kronologi penting yang telah berlaku pada masa2 yang lepas. Sesungguhnya, bangsa terdahulu sangatlah hebat dan bertamadun. Namun, kebanyakan sejarah bangsa kita dihapus rakus oleh penjajah durjana. Mengapa mereka padam sejarah agung bangsa kita? . KERANA... . Mereka tahu, apabila kita menghayati dan mengambil iktibar akan kehebatan bangsa terdahulu, suatu kebangkitan akan berlaku dan bakal melenyapkan mereka! Oleh itu, usaha kami dalam memartabatkan ilmu pengetahuan berkenaan sejarah, karya daripada pihak kami mempunyai gambar berwarna, ulasan yang padat dengan kajian serta poin2 menarik berkenaan kehebatan bangsa kita. . Antara judul yang MENARIK untuk anda; . ●MALACCA HAS FALLEN 'Keruntuhan Sebuah Empayar Agung" ●MEMBONGKAR SEJARAH YAHUDI & FREEMASON DI TANAH MELAYU ●MEMBONGKAR MISTERI HIKAYAT MELAYU ●MEMBONGKAR SEJARAH KERAJAAN MELAYU PURBA ●MEMBONGKAR HIKAYAT WALI SONGO ●MEMBONGKAR MISTERI TAMADUN MELAYU YANG HILANG EMPAYAR LEMURIA ●MEMBONGKAR TAMADUN DUNIA YANG HILANG . Ayuh dapatkan SEGERA sementara stok masih ada. STOK TERHAD! WhatsApp +601169633152 . (STOK TERHAD | PROMOSI SAH SELAGI STOK MASIH ADA) . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

7 HARI LAGI PROMOSI!😫😫😫 . BUAT PENCINTA SEJARAH BANGSA!🌏 . KOLEKSI BEST SELLER! TERLAJAK LAKU! . Sejarah adalah satu kronologi penting yang telah berlaku pada masa2 yang lepas. Sesungguhnya, bangsa terdahulu sangatlah hebat dan bertamadun. Namun, kebanyakan sejarah bangsa kita dihapus rakus oleh penjajah durjana. Mengapa mereka padam sejarah agung bangsa kita? . KERANA... . Mereka tahu, apabila kita menghayati dan mengambil iktibar akan kehebatan bangsa terdahulu, suatu kebangkitan akan berlaku dan bakal melenyapkan mereka! Oleh itu, usaha kami dalam memartabatkan ilmu pengetahuan berkenaan sejarah, karya daripada pihak kami mempunyai gambar berwarna, ulasan yang padat dengan kajian serta poin2 menarik berkenaan kehebatan bangsa kita. . Antara judul yang MENARIK untuk anda; . ●MALACCA HAS FALLEN 'Keruntuhan Sebuah Empayar Agung" ●MEMBONGKAR SEJARAH YAHUDI & FREEMASON DI TANAH MELAYU ●MEMBONGKAR MISTERI HIKAYAT MELAYU ●MEMBONGKAR SEJARAH KERAJAAN MELAYU PURBA ●MEMBONGKAR HIKAYAT WALI SONGO ●MEMBONGKAR MISTERI TAMADUN MELAYU YANG HILANG EMPAYAR LEMURIA ●MEMBONGKAR TAMADUN DUNIA YANG HILANG . Ayuh dapatkan SEGERA sementara stok masih ada. STOK TERHAD! WhatsApp +601169633152 . (STOK TERHAD | PROMOSI SAH SELAGI STOK MASIH ADA) . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


1💬Normal

7 HARI LAGI PROMOSI!😫😫😫 . BUAT PENCINTA SEJARAH BANGSA!🌏 . KOLEKSI BEST SELLER! TERLAJAK LAKU! . Sejarah adalah satu kronologi penting yang telah berlaku pada masa2 yang lepas. Sesungguhnya, bangsa terdahulu sangatlah hebat dan bertamadun. Namun, kebanyakan sejarah bangsa kita dihapus rakus oleh penjajah durjana. Mengapa mereka padam sejarah agung bangsa kita? . KERANA... . Mereka tahu, apabila kita menghayati dan mengambil iktibar akan kehebatan bangsa terdahulu, suatu kebangkitan akan berlaku dan bakal melenyapkan mereka! Oleh itu, usaha kami dalam memartabatkan ilmu pengetahuan berkenaan sejarah, karya daripada pihak kami mempunyai gambar berwarna, ulasan yang padat dengan kajian serta poin2 menarik berkenaan kehebatan bangsa kita. . Antara judul yang MENARIK untuk anda; . ●MALACCA HAS FALLEN 'Keruntuhan Sebuah Empayar Agung" ●MEMBONGKAR SEJARAH YAHUDI & FREEMASON DI TANAH MELAYU ●MEMBONGKAR MISTERI HIKAYAT MELAYU ●MEMBONGKAR SEJARAH KERAJAAN MELAYU PURBA ●MEMBONGKAR HIKAYAT WALI SONGO ●MEMBONGKAR MISTERI TAMADUN MELAYU YANG HILANG EMPAYAR LEMURIA ●MEMBONGKAR TAMADUN DUNIA YANG HILANG . Ayuh dapatkan SEGERA sementara stok masih ada. STOK TERHAD! WhatsApp +601169633152 . (STOK TERHAD | PROMOSI SAH SELAGI STOK MASIH ADA) . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


1💬Normal

Wah siapa yaa yang bakal kamu beliin Belia Mist Cologne Party Babe, Gurlz? 🤔😍 Comment orang pertama yang muncul di @ kamu yuk! 💖 #Belia #BeliaGurlZone #BeInspiringBelia #BeliaLyfe


1💬Normal

BESI KURSANI: BATU KURNIAAN ILLAHI . Ok, pada awal mulanya, saya nak terangkan dahulu mengenai khasiat besi kursani ni. Sebenarnya pada awal cipta manusia ni, hakikat besi ni dah pun melekat pada diri sejak nabi adam lagi. Cuma besi ni tak berbentuk material, gila apa , ingat leh sumbat besi dalam badan. . Melainkan korang ada patah patah, tu len cite la. Jadi, secara amnya, khasiat besi kursani ni kebanyakannya adalah untuk keselamatan diri. Sebab sesiapa yang da pun mengaktifkan khasiat besi kursani ni, dia akan memperolehi kekuatan tubuh yang tinggi berbeza dengan manusia biasa. . Besi Kursani, Cara Pengaktifannya . Untuk mengaktifkan besi kursani ni, selalunya adalah melalui orang tengah, iaitu orang yang da pun aktif besi kursani mereka ni. Bila da teraktif, korang akan rasa ada benda yang mengalir masuk dalam urat, sendi, darahh dan daging. Tenanh, jangan gelabah, sebab besi kursani ni da diekstrak macam winrar ke dalam tubuh badan kita. . Kawasan Besi Kursani . Besi kursani ni biasanya akan tertumpu dibahagian tapak tangan. Itu sebab bila da aktifkan besi kursani, ia akan bermula dengan tapak tangan dulu. Kemudian dia akan menjalar ke seluruh tubuh dengan jayanya. . Seronok lah korang bila dapat kuasai ilmu besi kursani ni sebab ilmu ni limited gila disebabkan guru2 dulu yang terlalu memilih murid untuk menurunkan besi kursani ni pada orang lain. . . Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


2💬Normal

Bangsa Melayu diangkat oleh bangsa di luar sana. Malah, mereka cuba mengikuti bahasa dan budaya kita. Namun, bangsa kita sendiri lupa dan tidak mahu mengenal kembali bangsa sendiri. Bahkan, kita pula mahu mengikuti budaya barat dan budaya yang tidak selari dengan fitrah bangsa kita. Kini, Kpop dibela, hiburan barat dipertahan dan selagi kita tidak mengikut barat, katanya kita ini masih terkebelakang. Lihatlah video ini dan berfikirlah.. Sudah2lah berdebat dan meragui akan kehebatan sejarah hebat bangsa kita. FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy . #melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure" . . [Behind The Scene] 13th October 2019. The Making Of Our Commercial Video. . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. . #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure" . . [Behind The Scene] 13th October 2019. The Making Of Our Commercial Video. . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. . #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

"Groombybwntouch Wedding Exposure" . . [Behind The Scene] 13th October 2019. The Making Of Our Commercial Video. . Motto: High quality yet affordable make-up service specialized to enhanced your natural look. . #bruneiwedding #brunei #bru #bwn #wedding #weddingday #brunika #groom #bride #bridal #juruhias #juruhiaspengantin #juruhiaspengantinlelaki #juruhiaspengantinlelakibwn #pengantin #songketwedding #makeup #muabrunei #makeupartist #bruneiroyalfamily #swvendors #bruneionlinesellers #fashionista #ootd #ootdbruneiiklan #ootdbrunei #happy #photography #belia #beliabrunei


0💬Normal

Next Page
//